Jegyek és bérletek

Online jegyvásárlás

Program


Éhség-Trafó Kortárs Művészetek Háza
6

Éhség-Trafó Kortárs Művészetek Háza

Knut Hamsun, norvég író. Koszorús nemzeti költő és náci-kollaboráns hazaáruló. 30 évesen megírja Éhség című regényét, 60 évesen irodalmi Nobel-díjat kap. 85 évesen nekrológot ír a halott Hitlerről.  more

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Friday, June 03 2022 7:00PM

Sándor Júlia - Nagy Péter István

Éhség

 

Knut Hamsun regénye alapján 

Knut Hamsun, norvég író. Koszorús nemzeti költő és náci-kollaboráns hazaáruló. 30 évesen megírja Éhség című regényét, 60 évesen irodalmi Nobel-díjat kap. 85 évesen nekrológot ír a halott Hitlerről. 

1888-ban egy fiatal író rója a norvég főváros, Kristiania utcáit. Napról napra él, kilakoltatják, éhezik. Ételre. Szeretetre. Szerelemre. A társadalom jóllakató elismerésére. Művészi identitáskeresése és zaklatott, kiúttalan bolyongása Kristiania utcáin élesen rajzolja meg az alkotás egyszerre felszabadító és kegyetlen mivoltát.

Hamsun önéletrajzi ihletésű pszichológiai regénye és az író időskori alakjának vitatott megítélése egy álomszerű, önmagával is sokrétegű polémiát folytató előadásban ütközik egymással. Az előadás problémafelvetése – a pályakezdő fiatal alkotás iránti olthatatlan vágya és a művész társadalmi felelőssége – ugyanakkor túlmutat a hamsuni életmű kontextusán, reflexióra készteti az előadás alkotóit és nézőit is.

 

 

A Trafó és a Vörösmarty Színház közös produkciója

Rendező: Nagy Péter István
Szereplők: Domokos Zsolt, Dunai Csenge, Galkó Balázs, Hunyadi Máté, Pallag Márton, Pálya Pompónia
Dramaturg: Sándor Júlia
Látványtervező: Devich Botond
Zene: Dargay Marcell
Sound design: Csizmás András
Operatőr: Vincze Alina
Videó: Gyenei Péter
A látványtervező munkatársa: Pestalits Benjámin
Kamera asszisztens: Tóth Artúr
Produkciós vezető: Trifonov Dóra


A szöveg Pap Vera-Ágnes fordításának felhasználásával készült.

Támogatók: Artopolis Egyesület, SÍN Művészeti Központ, Színház- és Filmművészeti Egyetem

Our offer


Egy fiatal polgárlány nem könnyű mindennapjait éli, karnyújtásnyira a megvetett, megpecsételt kárhozattól, ahova a szegénysorsú fiatal lányok jutnak. Kiváltképp, ha éppen az édesanyja a kerítő, és nővérei már régen beléptek az „üzembe”. Mayer Fanninak azonban a sors kezet nyújt egy magyar nábob személyében. Az életet azonban nem a mesei fordulatok építik: a jószándékú férfi nem egy bibliai nábob, hanem egy megtért, tékozló mágnás, egy idős nemes: Kárpáthy János, aki maga is a megváltást keresi. Két kiutat kereső ember szomorú találkozása ez, amely mégis megnyitja a szívet egy szerethetőbb jövő felé.

Ruszeből az idén is egy izgalmas előadás érkezik: egy Shakespeare- adaptációt láthat a nagyérdemű, melynek sikerét garantálja az előadás rendezője Dumitru Akrish (aki a tavaly látott produkció rendezését is jegyzi) és a kiváló társulat. Lear király és lányainak története fontos és érvényes kérdéseket jár körül, egy olyan előadással, mely az álnokság, a kitartás, az alázat és a szeretet témáit hozza közel nézőihez. A Dumitru Akrish rendezésében színre vitt „Lear” előadás a megélt idő kérdésére keresi a választ és arra: milyen időket élünk mi meg? Hogyan használjuk ki a ránk szabott időt? Shakespeare szövegében megjelenik az erő, a hatalom kérdése is, a ruse-i előadás pedig körüljárja: mit tesz a hatalom az emberrel? A hatalom, erőszakot szül, ami behálózza a fiatal lelket, főleg, amikor a minket körülvevő levegőből is az árad. Az agresszió, pedig mindennek a következménye. Összességében abba a lelki-láncreakcióba nyerhetünk betekintést, vagyis abba, hogy akiben egyszer megszületik ez az agresszió, átváltja azt végeláthatatlan elnyomássá az őt körülvevő világban.

Evita egy fogalom. Evita a nő - kultikus imádat és totális elutasítás között. Evita a megértett és eltaszított. Evita az imádott és az üldözött. Evita az ember. Egy musical az emberi sors dallamairól, amiben az élet nem egyértelmű: sokszor menekülnénk, mégis keresünk. Néha megpihennénk, de hajtunk tovább. Megmutatnánk magunkat, de játszanunk kell. Rajongásig szeretünk és kifulladásig élünk. Ez a kettősség végigkísérte Eva Perón életét, ahogyan a megtagadott gyerekből milliók által elismert és szeretett first lady vált belőle, és mindez a róla készült musicalben is kirajzolódik, amit ezúttal színházunk deszkáin láthat a győri közönség.

Suggestions


A medve című komédiában Popova Jelena Ivanovna (Szűcs Nelli) gyászoló özvegyként elzárkózik a világ elől, mígnem egy régi adósság ügyén…

A történet során három idős ember, a „vasnemzedék” nyugdíjas napjait követhetjük nyomon. Egy zsúfolt, XX. századi lakótelepen vagyunk, a padon…

Repülöm a piros eget, égve reped, siratom-e, siratom-e majd eleget? Ha valami így fáj, mélybe talál, nem a seb, a…